Poznáme víťazov hackathonu Digitálni seniori

P1018935

36 hodín, 14 kreatívnych tímov, 3 víťazné riešenia, 1 nájdený pes a množstvo vypitej kávy. Takto by sa dal v skratke zhrnúť druhý hackathon, ktorý organizuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky v spolupráci s inovačným centrom Campus Cowork.

„Cieľom už v poradí druhého hackathonu financovaného z Plánu obnovy a odolnosti bolo navrhnúť a vytvoriť riešenia pre zvýšenie motivácie seniorov k využívaniu digitálneho zariadenia a služieb a zároveň riešenia, ktoré by im pomohli jednoduchšie sa orientovať v digitálnom svete“ povedal zástupca MIRRI, generálny riaditeľ sekcie zodpovednej za tému hackathonov Peter Balík.

Po náročných dvoch dňoch sme si v sobotu večer vypočuli prezentácie všetkých tímov, počas ktorých mali len 4 minúty na predstavenie svojho nápadu odbornej porote. Všetci účastníci svoju úlohu zvládli a porota mala čo robiť, aby vybrali tie najlepšie riešenia. Okrem kreativity a nápaditosti sa však prihliada aj na realizovateľnosť nápadu s ohľadom na časovú a finančnú náročnosť.

Hoci víťazi môžu byť len traja, tento hackathon nás príjemne prekvapil najmä rôznorodosťou prezentovaných nápadov. Výherné riešenie splnilo všetky podmienky, ktoré sme u víťazov chceli vidieť. Vybrané riešenie je použiteľné v realite, prezentácia tímu bola na špičkovej úrovni a verzia, ktorú počas hackathonu vytvorili, je vo forme plne funkčného prototypu, vysvetlil Tomáš Očenáš, CEO Campus Cowork.

Víťazmi hackathonu sú…

Na treťom mieste sa umiestnil tím Fireflies s projektom, ktorému dali názov Digitálny lišiak. Riešením, ktoré navrhli na zvýšenie motivácie staršej generácie používať moderné technológie je “učenie seniorov hravou formou”, ako sa orientovať v digitálnom svete. Základom riešenia má byť digitálna príručka, kde si môže senior po absolvovaní školenia trénovať svoje zručnosti v bezpečnom prostredí.

“Hackathon sa niesol v uvoľnenej atmosfére a dopadol na výbornú. Téma priniesla super zmeskonkrétnosti a otvorenosti, čo tímom dávalo veľa priestoru na kreativitu. To sa koniec koncovukázalo aj na finálnych výstupoch. Mentori boli veľmi nápomocní a čerešničkou na torte boliseniori, vrátane pani Jarky Stanekovej z občianskeho združenia AkSen, ktorí prišli konzultovaťriešenia a poskytli názor na vytvorené prototypy po ich priamej užívateľskej skúsenosti. Tešíme sa na to, aké témy prinesie hacknime.to do budúcnosti,” zhodnotil Lukáš Oškera z tímu Fireflies.

Druhé miesto patrí tímu T Old Stars a ich riešeniu s názvom začnime.to. Jedná sa o aplikáciu s dvoma rozhraniami, jedno, ktoré vidí senior a druhé, ku ktorému má prístup jeho rodina a disponuje admin funkciami. Administrátor tak dokáže svojmu blízkemu seniorovi aktualizovať obsah podľa jeho špecifických potrieb.

“Seniori na Slovensku častokrát disponujú tlačidlovým telefónom a boja sa prejsť do digitálneho sveta s dotykovou obrazovkou. Preto sme veľmi radi, že naše riešenie začnime.to zaujalo porotu a budeme môcť prinášať online svet aj pre menej odvážnych seniorov chcú, ale boja sa začať”, zhodnotila Lucia Maková z tímu T Old Stars.

Víťazom hackathonu Digitálni seniori sa stal tím s názvom Valec. Na základe behaviorálnej ekonómie a prvkov gamifikácie vytvorili appku, ktorá seniorov motivuje k tomu, aby si ju otvorili každý deň a mohli sa dokonca porovnávať s inými používateľmi. Pridanou hodnotou riešenia je aj back-end analytika, ktorá bude poskytovať cenné a ďalej použiteľné dáta o generácii seniorov na Slovensku.

“Hackathony sú dôkazom, že aj obyčajní ľudia vedia vymyslieť skvelé riešenia na aktuálne problémy. Veríme, že naše riešenie dostane seniorov do popredia digitalizácie,” dodal Martin Nemeček z tímu Valec.

Budúci rok sa bude konať hneď niekoľko hackathonov, vždy s inou tematikou, jedno však budú mať spoločné. Ich cieľom je digitalizácia verejnej správy na Slovensku. Téma najbližšieho eventu bude známa už začiatkom budúceho roka!

Pre najnovšie informácie a novinky sledujte projekt Hacknime.to na sociálnych sieťach:
Instagram I Facebook I LinkedIn

Zdieľajte na:

Používame cookies-ky. V Campuse a rovnako aj na webe. Viac info Ochrana osobných údajov.